Shazujete kila? Tohle si v restauraci nikdy nedávejte!

Kdo chce zhubnout, musí si stravu dopředu připravovat sám. S tím už se zřejmě většina z nás smířila. Minimálně přes oběd však často okolnosti řadu z nás nutí k jídlu v restauraci. Žádný strach, to nemusí být problém. Jen si dejte pozor, co si objednáváte...

Snažíte se shodit nějaké to kilo, ale nikdy vás příliš nebavilo připravovat si obědy v krabičkách dopředu? Klidně můžete o obědové pauze chodit nadále do své oblíbené restaurace. Dejte si ale pozor, co jíte. I na první pohled bezpečné saláty mohou obsahovat požehnaně kalorií kvůli tučným zálivkám.

Nikoho jistě nepřekvapí, že strava ze stánků rychlého občerstvení je pro dietáře naprosto zapovězená. Pouliční pizza, kebab, párky v rohlíku… Jídlům ze stánků se během hubnutí raději úplně vyhněte. V nejvyšší nouzi je z této nabídky snesitelná leda vařená kukuřice. Množství obchodníků ji však podává s velkou dávkou soli a navíc není úplně vhodná jako hlavní jídlo dne.

Stejně, jako jídlo ze stánků, jsou nevhodné i chody z amerických řetězců rychlého občerstvení. Jejich výživová hodnota nebývá valná, zato tuků a zdraví škodlivých látek obsahují požehnaně. Když už tam stejně skončíte, dobrou volbou na rozdíl od burgeru může být například kuřecí tortilla. Oželte raději i všechno smažené nebo husté smetanové omáčky. Ty totiž obsahují velké množství tučného sýru a soli. Nahradit je můžete třeba rajčatovými.

Moc si nepomůžete, ani když zvolíte asijskou kuchyni. Levné asijské restaurace často používají hodně sójové omáčky nebo glutamátu, výjimečné není ani příliš velké množství oleje.