Tipy pro hubnutí: záleží i na místě v restauraci nebo barvě talířů!

Barva jídla, osvětlení místnosti, kde jíme, výběr správného stolu v restauraci... Vědecké studie zjišťují, jak můžeme za pomoci několika triků omezit příjem kalorií, aniž bychom si to uvědomovali.

I pro jídlo může platit “sejde z očí, sejde z mysli”. Brian Wansink z Cornellovy univerzity prokázal, že stačí mít v kuchyni vždy k dispozici smažené brambůrky, abychom za rok nabrali 3,6 kilogramu. Nebezpečné jsou i cereálie ke snídani. Jestliže je máme na očích, sníme jich příliš mnoho. Chceme-li zvýšit příjem zeleniny, je třeba ji umístit doprostřed stolu, abychom ji měli na dosah.

Menší talíře a další servírovací náčiní vypadají plnější a my jsme uspokojeni i přesto, že jsme snědli méně. Užitečná je i barva pokrmu. Například pokud jíme světlejší a kalorické pokrmy s obsahem škrobu, jako je rýže či brambory, je vhodné umístit je na tmavší, kontrastní talíře. Důležité je rovněž mít pod kontrolou příjem alkoholu a slazených nápojů – je lépe používat vysoké a užší sklenky.

Důležité je rovněž místo, kde jíme. Nikdy nejezte u televize a raději ani v temné či příliš uměle osvětlené místnosti. Nízko umístěná světla a neony stejně jako hlasitá hudba vedou k tomu, že jíme více. Pokud v restauraci sedíme u oken či v dobře osvětleném prostoru, objednáváme si zdravější pokrmy. Kdo se rozhodne pro stůl daleko od oken nebo od vstupu, má o 73 procent větší pravděpodobnost, že si objedná i dezert. Na tmavším či v odděleném místě se totiž cítíme být méně pozorováni, avšak sedíme-li u stolu, na který je dobře vidět, více si uvědomujeme, že jsme na očích, a dbáme tedy i na kvalitu jídla.