Cvičíte v botách na běhání? Můžete skončit s bolestí kolen a zad

Málokdo z nás je tak zapálený sportovec, že vlastní několik párů bot jen na cvičení. Podle odborníků je to ale chyba, pokud to se cvičením myslíme opravdu vážně. Pokud například všechna cvičení provádíme v běžeckých botách, můžeme si výrazně uškodit!

Běžecké boty jsou konstruovány zcela odlišným způsobem, než klasická obuv. Při běhání se totiž noha pohybuje specifickým způsobem, kdy nejprve dopadá na patu a pak se přehoupne na špičku. Právě na špičku nohy je tak vyvíjen největší tlak a bota ho musí správně utlumit.

Při klasickém cvičení se ovšem noha hýbe všemi směry a pěnové vystýlky běžecké obuvi jí tak mohou místo podporování spíš deformovat. V určitých polohách tlak příliš tlumí, v jiných naopak vůbec ne. Problémy může nevhodná obuv působit zejména při posilování s činkami či závažím a nebo i při tak základních cvicích, jako je třeba dřep.

Kvůli nedostatečné všestranné podpoře pak po cvičení můžete skončit s bolestí kolen a zad. Zároveň vaše cviky nejsou odvedené způsobem, jakým by měly být, protože tělo více zatěžuje jiné svaly a klouby a drží se v lehce jiné pozici. Aby vás po cvičení netrápila zbytečná bolest, věnujte proto výběru obuvi patřičnou pozornost.