Jak na stres? Nabízí se překvapivě snadné řešení

Autor Stephen Elliott přišel se zvláštní, ale velmi účinnou metodou dýchání, díky které se člověk cítí uvolněnější. Své poznatky posbíral zejména v Číně a Indii, kde se věnoval studování jógy. Metoda koherentního dýchání snižuje například úzkost a stres.

Elliot se procesem dýchání zabývá už řadu let. Během studií v Číně, Kašmíru nebo Indii si uvědomil, jak jóga může lidem se stresem výrazně pomoci. Nakonec ale dospěl k závěru, že člověk, jenž se chce cítit dobře a být po psychické stránce ve výborné kondici, nemusí prakticky ani cvičit. Stačí se naučit správně dýchat a výsledek se dostaví.

V čem spočívá on metoda koherentního dýchání? Jde o pomalé, ale velmi procítěné dýchání, při kterém se velmi výrazně okysličuje mozek. Frekvence dýchání je pět nadechnutí a vydechnutí za jednu minutu. “Když nebudeme dobře dýchat, nebudeme se cítit dobře jak fyzicky, tak mentálně,” uvedl Elliot pro BMED Report.

Metodu koherentního dýchání už doporučují manželé z New Yorku, kteří jsou psychiatři. “Chtěli jsme krátké cvičení, které by lidem mohlo rychle poskytnout úlevu do deseti minut s tím, že se jejich stav v dlouhodobém horizontu zlepší,” řekla pro web Tonic psychiatrička Patricia Gerbargová. Americký institut zase uvádí, že takovýmto cvičením dvacet minut denně se prokazatelně sníží u jedinců pocit úzkosti nebo stres.