Jste pořád unavení a přes den nic nestíháte? Možná máte tyto zlozvyky

Také občas přemýšlíte nad tím, jak to, že toho během dne stihnete tak málo a chybí vám potřebná energie? Existuje několik tipů, které vám možná pomohou. I nepatrné zlozvyky totiž mohou ovlivnit celý den.

Největším nešvarem je zamačkávání budíku. Večer v dobré víře nastavíme budík na brzký čas, ráno ale z plánů sejde a raději si zvolíme ještě pár minut v posteli. Ve skutečnosti si tím ale víc uškodíme, než pomůžeme. Když se tělo poprvé ráno probudí, začne produkovat endokrinní hormony, které mají organismus nastartovat. Když ale znovu usneme, tento proces se zpomalí a my jsme více unavení.

Důležité je také nepodceňovat sílu snídaně. Ačkoli ji často vynecháváme a myslíme si, že tím ušetříme čas, ve skutečnosti jsme potom dopoledne bez energie, jednotlivé úkoly nám trvají déle a více nás vyčerpají. Snídaně zvýší hladinu cukru v krvi a budeme tak méně vystresovaní a více v pohodě.

I když se nám do toho nemusí vždy chtít, doporučuje server Business Insider vyřídit ty nejobtížnější věci už ráno. Podle odborníků dělá většina lidí tu chybu, že si nejdůležitější práci odkládá na pozdější denní hodiny a začíná den těmi nejjednoduššími. Jenomže člověk má podle vědců jen omezené množství vůle a schopnosti motivace, a na ty těžší a důležitější úkoly pak často nezbývá dostatek. Když si to nejhorší odbudeme už ráno, zbudou nám na později jen jednodušší úkony a nebudeme se už muset tolik přemáhat při jejich naplnění.

Mezi další obvyklé nešvary patří podle odborníků například multitasking, který nám zdánlivě šetří čas, ale ve skutečnosti jen způsobuje, že nám věci trvají déle a jsou odvedené méně kvalitně, nebo touha po perfekcionismu, kvůli které nejsme schopní věci jednou provždy dokončit. Náš časový harmonogram také často narušují zbytečné schůzky, ze kterých odcházíme s pocitem, že jsme vše mohli mnohem snadněji domluvit po e-mailu. Proto je vhodné si před každým pracovním setkáním jasně určit časový rozsah a jasný cíl.

Podle nejnovějších studií není dobrý nápad ani práce dlouho do noci a upřednostňování pracovních záležitostí před dostatkem spánku. V danou chvíli možná zvládneme trochu víc, další den bude ale náš výkon a nálada dost pod psa. Navíc úkoly plněné ve stresu v noci po celém dni práce nemusí být vždy odvedeny dostatečně kvalitně. Podle vědců dokonce nevyspalí lidé pracují zhruba stejně nekvalitně, jako ti opilí.