Padla na vás jarní únava? Máme 4 tipy, jak s ní jednoduše zatočit

První jarní den už máme za sebou, v předchozích dnech se nám také podařilo ohřát se prvními slunečními paprsky, někomu už možná také na nos zabrnkala jarní alergie. Brzy všechno začne kvést, příroda se začne zelenat, ale vy si to nějak nemůžete užít? Jste unavení a změna ročního období vás nějak zmáhá? Nejspíš vás oslabuje jarní únava. Podívejte se na pár tipů, jak s ní zatočit.

Chce to vzduch

Jarní únavu máme v hlavě. Dlouhá zima nám v mozku doslova vyprázdnila zásobník aktivního hormonu serotoninu. Na jaře nám k tomu v krvi koluje více spacího hormonu melatoninu. Nejefektivnější způsob, jak zatočit s únavou, je dávka sluníčka, a to alespoň 30 minut denně. Ve chvíli, kdy na sítnici oka dopadá sluneční světlo, podvěsek mozkový začne produkovat serotonin. Zapomeňte na sluneční brýle a tankujte paprsky očima!

Narovnejte se

A to v noci! Pokud máte nižší tlak, ráno vám dlouho trvá, než se tělo rozjede na plné obrátky. Vyzkoušejte spát se zvýšenou horní polovinou těla – dopřejte si o 2 – 3 polštáře navíc. Ráno se vám bude lépe vstávat.

Propijte se do svěžesti

O alkoholu tady není řeč! Nastartujte tělo báječným zeleným džusem: potřebujete 2 plné hrsti čerstvého špenátu, 10 lístků máty, 1 jablko, 1 banán, 1 citrón. Rozmixujte vše dohromady a zřeďte ½ litrem vody.

Vsaďte na červenou

Červená auta vnímáme jako nejrychlejší, červené pilulky jsou lepší, než bílé. Psychologové v tom mají jasno: signální barva dává našemu podvědomí energii. Proto jsme pozorní, aktivní, rychlí a sebevědomí, když nosíme červenou. Zkuste se odvázat spodním prádlem nebo ponožkami!

Co dělá jarní únava s tělem

Krevní oběh: s prvními teplými dny stoupá i tělesná teplota, rozšiřují se cévy, krevní tlak klesá. V kostní dřeni se stimuluje tvorba krve, přibývá červených krvinek.

Naše kosti: po zhruba půl roce bez dostatku slunečního světla potřebuje tělo doplnit vitamín D (to je důležité pro náš imunitní systém). Hodí se každá pomocná ruka. Dobrým zdrojem vitamínu D jsou ryby (losos, makrela) nebo mléčné produkty a vejce.