Padla na vás jarní únava? Máme 4 tipy, jak s ní jednoduše zatočit

Jste unavení a změna ročního období vás nějak zmáhá? Nejspíš vás oslabuje jarní únava. Podívejte se na pár tipů, jak s ní zatočit.

Chce to vzduch

Jarní únavu máme v hlavě. Dlouhá zima nám v mozku doslova vyprázdnila zásobník aktivního hormonu serotoninu. Na jaře nám k tomu v krvi koluje více spacího hormonu melatoninu. Nejefektivnější způsob, jak zatočit s únavou, je dávka sluníčka, a to alespoň 30 minut denně. Ve chvíli, kdy na sítnici oka dopadá sluneční světlo, podvěsek mozkový začne produkovat serotonin. Zapomeňte na sluneční brýle a tankujte paprsky očima!

Narovnejte se

A to v noci! Pokud máte nižší tlak, ráno vám dlouho trvá, než se tělo rozjede na plné obrátky. Vyzkoušejte spát se zvýšenou horní polovinou těla – dopřejte si o 2 – 3 polštáře navíc. Ráno se vám bude lépe vstávat.

Propijte se do svěžesti

O alkoholu tady není řeč! Nastartujte tělo báječným zeleným džusem: potřebujete 2 plné hrsti čerstvého špenátu, 10 lístků máty, 1 jablko, 1 banán, 1 citrón. Rozmixujte vše dohromady a zřeďte ½ litrem vody.

Vsaďte na červenou

Červená auta vnímáme jako nejrychlejší, červené pilulky jsou lepší, než bílé. Psychologové v tom mají jasno: signální barva dává našemu podvědomí energii. Proto jsme pozorní, aktivní, rychlí a sebevědomí, když nosíme červenou. Zkuste se odvázat spodním prádlem nebo ponožkami!

Co dělá jarní únava s tělem

Krevní oběh: s prvními teplými dny stoupá i tělesná teplota, rozšiřují se cévy, krevní tlak klesá. V kostní dřeni se stimuluje tvorba krve, přibývá červených krvinek.

Naše kosti: po zhruba půl roce bez dostatku slunečního světla potřebuje tělo doplnit vitamín D (to je důležité pro náš imunitní systém). Hodí se každá pomocná ruka. Dobrým zdrojem vitamínu D jsou ryby (losos, makrela) nebo mléčné produkty a vejce.

?>