Frekvence 1 radí: Jak připravit zdravou svačinu pro školáky

Začal nový školní rok a rodiče teď budou muset svým dětem pravidelně chystat svačiny. Pokud chcete, aby svačinka byla pestrá a zároveň výživná, čtěte následující řádky.

Zdravá a pestrá svačina

Základem každé školní svačiny by měly být různé druhy ovoce a zeleniny. Je dobré, pokud vybíráte ze sezónních druhů, které dětem dodají největší podíl vitaminů.

Pokud máte nenasytné dítko, pak vybírejte ovoce, které obsahuje větší podíl cukru. Do školy jsou na uzobávání vhodné třeba hrozny a dobře zasytí i banán.

Pokud vaše dítě příliš nemusí čerstvé ovoce, nabídněte mu jeho sušenou obdobu. Skvělé jsou i oříšky, semínka a nebo domácí müssli. Do toho pak můžete zamíchat to, co má dítě rádo a místo cukru můžete k přislazení použít med. 

Sportovci mohou víc

Podle výživového poradce Petra Havlíčka by svačina kromě ovoce měla obsahovat i zakysaný mléčný výrobek. Pokud by to bylo pro vaše dítě málo, můžete svačinu doplnit o celozrnné pečivo s plátkem sýra nebo šunky, která má vysoký obsah masa. Uzeniny ale nezařazujte příliš často.

Jestliže vaše dítě sportuje nebo ho čeká dlouhý den, můžete mu jako energetický doping přibalit do svačiny něco sladkého. U dětí, které mají málo pohybu nebo dokonce problémy s obezitou sladkosti rozhodně vynechejte.  

Myslete i na pitný režim

Dítko do školy také vybavte dostatkem tekutin. Nejlepší je čistá voda nebo čaj s nízkým obsahem teinu. 

VIDEO: Karel Gott natočil před nemocí klip o srdci se školáky! Podívejte se

VIDEO: Královsky roztomilá! Vévodkyně Kate zpívala s malými školáky

RADY FREKVENCE 1: Jak vylepšit známky svého školáka