RADY FREKVENCE 1: Myslete na pitný režim dětí a kontrolujte ho!

Teploty jsou stále vysoko a tak stále nesmíme zapomínat na pitný režim. Důležitý je pro dospělé, ale i pro děti. Těm navíc začala škola a tak by se rodiče měli zaměřit na kontrolování množství tekutin v lahvi na pití. 

Dostatek tekutin je pro lidský organismus zásadní. O to víc, pokud se teploty pohybují kolem třicítky. Pokud na pití nemyslí vaše děti samy, připomínejte jim ho a pravidelně kontrolujte, kolik toho za den vypily. 

Důležité je nejen množství, ale také kvalita nápoje. Dětem bychom měli dávat především čistou vodu. Pokud si žádají něco chutnějšího, pak zkuste různé čaje, které neobsahují tein, případně ředěné ovocné šťávy. Určitě ale vynechte sladké limonády.

Pití podle váhy

Potřeba tekutin je v případě dospělých u každého jiná, u dětí ji ale můžeme odvodit podle hmotnosti. Dá se říct, že čím je dítě menší, tím více tekutin potřebuje na jeden kilogram své váhy. U batolat je to 100-160 ml/kg, u dětí od dvou do pěti let 80 do 120 ml na kg.

Školák na prvním stupni by měl vypít cca 60 – 80 ml na kilogram své váhy a na druhém stupni 50 – 70 ml na kilo. Je ale potřeba přihlédnout i k tomu, zda je horko a jak moc je dítě aktivní. V takovém případě by dítko mělo pít víc. 

Nedostatek tekutin

V případě nedostatku tekutin se lidské tělo umí ozvat. U dětí pak dochází k dehydrataci rychleji a projeví se nejčastěji přehřátím a bolestí hlavy. Tyto signály neignorujte a co nejrychleji tekutiny doplňte.